Tag Archives: Tak puas hati

Bila Najib minta bantuan PBB untuk Gaza.

28 Jun

Geli hati bila Najib, perdana menteri Melaysia minta bantuan PBB. Bukan geli hati dengan apa yang dilakukan oleh PM kita, tapi geli hati dengan PBB. PBB atau bahasa lainnya ialah Persatuan bangsa-bangsa bersatu. Bantuan yang diharapkan oleh PM adalah untuk Palestin sebuah negara yang diancam ketat oleh israel durjana. Sedia maklum, Palestin telah lama dihalang kemajuannya kerna disekat oleh israel.

Continue reading

Advertisements

Kini aku benci mat-rempit.

24 Jun

Terus terang saya katakan, aku tersangat-sangat benci mat-rempit. Pabila ada motosikal, diubah segalanya semata-mata untuk dipandang tinggi oleh orang lain. Apa guna semua itu? anda Hanya dapat cacian, makian dan dipandang hina oleh orang lain. Patutkah pakaji yang bawa motor dikampung untuk pergi ke masjid digelar mat rempit.? Apa bila filem rempit ditayangkan, bagai mengajak anak muda untuk merempit sahaja. Walaupun ada nilai sebaliknya dari filem tersebut, tapi saya yakin anda muda tidak akan mengambil nilai-nilai murni tetapi nilai negatif yang ditiru pakai. -AKU BENCI MAT REMPIT- Continue reading

Oh Pemimpin dan Barcelona.!!

29 May

Peh, gua kat umah tengok rancangan bodoh yang disiarkan tv yang kononnya nombor satu.

Peh.!!!! Geram plak rasanya. Pemimpin nombor 1 negara cakap dekat perhimpunan 1juta belia, malam ni semua tengok tv jam 3. Ada perlawanan akhir bola sepak liga juara-juara eropah antara Barcelona menentang Manchester United. Gua ingat ingat ada lar siaran langsung dekat tv samaada tv3 mahupun rtm. Tapi hampeh. Habuk pun tak de (yela rumah gua bersih, habuk tak de la). Patutnya, sebelum Tuan Najib cakap macam tu, kena check dulu ada siaran langsung ke tak. Come on la, tak semua rumah ada Astro ye. Gua rasa da kena kencing je. Haram jadah betul la. Yang tv3, dulu bukan main tayang lagi. Tapi sekarang, tayang cerita Indonesia yang merapu meraban merepek je la. Konon saluran nombor satu. Puih.!! Continue reading

%d bloggers like this: