Tag Archives: Hiburan

Persepsi aku tentang PEKIDA.

22 Jun

Salam keunggulan, Salam kebahagiaan. Baru-baru ini dunia hiburan berlaku sedikit kecoh tentang kes saman menyaman oleh pihak Pekida. Pada mulanya, saya sedikit terkejut bila terdengar cerita itu. Mana tidaknya, bila masa pula Pekida buat filem atau yang seangkatanya. Tapi apa yang berlaku, jauh dari tanggapan saya. Pihak Pekida ingin menyaman Skop production dan Metrowealth yang merupakan dua nama besar didalam industri perfileman tahah air kita iaitu Malaysia. Continue reading

Advertisements

Keranjang lagi. Berita Harian.

8 Jun

Salam guys.

Hari ini, hanya coretan ringkas sahaja yang mampu dicoretkan agar pemikiran tidak terlalu memikirkan tentang apa yang akan kalian lihat. Bulan lepas, saya ada tulis tentang editor berita harian yang mata kerangjang. Kalau belum sempat baca apa yang saya tulis sebelum ini, pergi baca dulu baru anda semua tahu. Semua gambar yang menjolok mata, tenang sahaja diberi kebenaran untuk disiarkan. Tidak tahu apa motif untuk disiarkan. Mungkin hanya untuk mengejar gelaran ‘glamer’ ataupun kekayaan.

Tengah hari tadi, saya ada baca akhbar yang terkenal iaitu akhbar Berita Harian. Cara bacaan saya bermula dari bahagian sukan. Sememangnya ramai lagi lelaki yang ada cara bacaan seperti saya. Walaupun jarang bersukan, tetapi sukan tetap berminat. Lagipun, sekarang ini musim SUKMA, kena bagi sokongan dekat negeri masing-masing. Continue reading

Editor Berita Harian Mata Keranjang.!!

29 May

MAK oi..Baik bogel je, hati ku berbisik. Da tak de gambar lain ke dorang nak tangkap ni. Ini kan paper yang top gitu. Semua lapisan umur baca. Malu siot. Aku nak tulis panjang-panjang pown malas. Kalau korang tengok gambar kat atas ni pown korang ley pikir sendirikan sama ada sesuai ke tak nak letak. Editor tolong prihatin sikit ye. Sakit mata oi. Continue reading

%d bloggers like this: