Ah! Kenapa Kau Ambil.

19 May

Si pencuri. (Gambar hiasan.)

Siapa pula la yang rembat kasut aku nie. Terkejut aku bila bukak je loker aritu, tara.!!! kau tiada disitu. Kurang ajar punya pencuri. Da sengkek sangat ke sampai nak rembat kasut aku tu. Pening aku fikir macam mana nak pergi kerja tanpa kasut kesayangan aku tu. Aku rasa, loker aku nie kira loker yang keberapa dia pecah. Macam-macam barang yang dia da kumpul.

Aku tak tau la kenapa masih ada pencuri dikalangan orang yang sudah pun mempunyai pekerjaan. Duit tiap-tiap bulan pergi mana ha %$#$!@?  Kalau tak habis kat perempuan, kat benda lain. Eh come on la. Simpan sikit duit tu. Sampai Takde duit nak beli sendiri, hingga terpaksa untuk mencuri.

Semoga pencuri yang curi kasut aku dan barang-barang orang lain tu, insaf la. Kita cari rezeki sama-sama. Tak kan nak curi gak kot. Kalau masih tak nak insaf, tunggu je la masanya. hanya tuhan sahaja yang tahu. Jangan sampai tertangkap yang orang lain sudah lar. Lunyai kau nanti orang lain buat.

Kemana korang salurkan duit gaji korang tiap-tiap bulan?

Leave a Reply

